Інфоцентр

С. Савчук: Закон про біоетанол дозволить створити міцну базу для подальшого імпортозаміщення енергоресурсів

Верховна Рада в першому читанні схвалила законопроєкт № 3556-д «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту». Він має на меті кілька цілей: збільшення в транспортній галузі частки використання відновлювальної енергії; виконання Україною зобов’язань перед Енергетичним Співтовариством; зменшення залежності держави від експорту енергоресурсів в цій галузі (бензину, дизельного палива тощо).

Виконавчий директор групи компаній «Кліар Енерджі» Сергій Савчук розказав, що з точки зору економіки закон № 3356-Д надасть бізнесу та інвесторам гарантований внутрішній попит на біоетанол у розмірі понад 300 тис. тонн.

«Це особливо важливо, коли ми спостерігаємо значне зростання цін на традиційні джерела енергії. Ціни на газ б’ють історичні рекорди та вже сягнули $1200 за тис. м3. За останній рік ціна на нафту зросла в 5 разів, але при цьому її дефіцит відчувається навіть в економічно розвинених країнах на кшталт Великобританії, де нещодавно відбулися збої із постачання пального на заправках», – пояснив він.

Загалом, вважає Савчук, законопроект має дати Україні позитивний поштовх розвитку біоенергетики. Будуть побудовані нові заводи, які стимулюватимуть залучення внутрішніх та зовнішніх інвестицій, з’являться нові робочі місця, збільшаться податкові надходження до місцевих та загальнодержавних бюджетів.

«Щорічно Україна імпортує понад 9 млн тонн сирої нафти та нафтопродуктів, загальною вартістю понад $4 млрд. Це наші з вами кошти. При додаванні вітчизняного біоетанолу в бензин ми можемо заощаджувати на закупівлі від 51,2 тис. до 306,9 тис. тонн імпортного бензину. Тобто закон про біоетанол дозволить створити міцну базу для подальшого імпортозаміщення енергоресурсів, а, відтак, й збереження резервних валютних запасів», – уточнив Савчук.

Також експерт додав, що прийняття закону про рідке біопаливо – нагальний і важливий крок в розвитку експортної складової України. Наразі Україна експортує в ЄС майже 12 млн тонн кукурудзи, яка йде на виробництво біоетанолу. Але більш вигідним для України був би експорт безпосередньо етанолу, а не сировини для його виготовлення.

«У США 40% врожаю кукурудзи перетворюють на рідке паливо. В Україні річний врожай кукурудзи сягає 40 млн тонн. Якби Україна перероблювала на біоетанол хоч би 10% врожаю кукурудзи, це дозволило б виробляти 1,15 млн тонн рідкого палива щорічно. Україна вже має квоти для постачання біоетанолу до ЄС у розмірі 100 тис. тонн щорічно. Але у зв’язку з низьким виробництвом рідкого палива ці квоти використовуються менш ніж на чверть. Лише для використання експортних квот в України є потреба для створення щонайменше трьох заводів з виробництва біоетанолу потужністю у 30 тис. тонн щорічно», – пояснив експерт.

Також розвиток ринку біоетанолу – це й розвиток ринку СО2 нейтральних джерел енергії. Більш того, з урахуванням податку на СО2, експорт українського біоетанолу до країн ЄС стає більш конкурентоспроможним. А ще, на думку Савчука, розвинений ринок біоетанолу посприяє реалізації стратегії із протидії глобальному потеплінню та пришвидшить відмову від викопних джерел енергії, чия шкідливість для екології неодноразово доведена науковцями.

Джерело Kosatka.media